Diagnos på Lille C och mediciner till fröken G

Ja vart sjutton ska jag börja detta inlägg då? Dagarna springer iväg. Eller så är jag bara helt enkelt slarvig eller oprioriterar bloggen. Vädret har varit underbart sommarväder. Men idag så är det skit 😦

Peter och Andreas åkte i väg på segelsemester. Först kändes det så skönt. ENSAMHET vrålade det inombords. Det är förresten fortfarande väldigt skönt, men jag tycker att det är lite jobbigt när man inte vet när dom ska komma hem. Igår fick jag reda på att det nog skulle dröja flera dagar till. I morrn ska jag hämta Gabriella. Det går ju bra, jag har väl ansvarat för henne själv…. hela hennes liv ungefär :-O Men jag vill krypa in i nånslags ensam bubbla på nåt sätt.

DSC08329

I torsdags fick jag diagnos på vår Lille C. Grav hörselnedsättning. Nu blir det till att tänka lite annorlunda. Det är ju så med djur att man pratar och har olika ljud för olika saker, man ropar, visslar osv Men nu blir det lite annat tänk här då.

Naturligtvis är jag inte arg och irriterad på honom, jag är inte heller besviken varken på honom eller de vi köpte honom av. Han ska få det bra hos oss, vi ska älska honom. Solkatten får ju hjälpa till och jag är inte säker på att han är så glad över detta. Han ser rätt bekymrad ut.

Och jag som ville ha en musjägare… hur ska det gå?

Men… som det heter… bara att gilla läget…

DSC08350

Har haft diskussioner med Gabriellas kommunsköterska som hör ihop med boendet. Ibland blir saker så invecklat. Man bestämmer nånting tillsammans och sen blir det nåt annat på vägen liksom. Jag skulle ju stå för vårdkontakter blev det bestämt. Men plötsligt skulle jag även stå för att medicin skulle komma till Gabriella. Vartifrån den idén har kommit har jag ingen aning. Och nu har jag skrivit ett mejl till henne om att jag inte alls kommer att vara den som åker och tar ut mediciner och levererar till Gabriella. Aldrig i livet!

Mitt eget huvud har både pingpongmatch (uppvarvad) och nån form av trött ångest samtidigt. Inte så att jag är på väg att bli sjuk tror jag. Det blir nog bättre när tillvaron börjar stabilisera sig och komma in i nån jobblunk kanske. Fast det är ju sällan nån jämn lunk där heller!

I morrn, sen eftermiddag ska jag alltså hämta fröken G. Så nu måste jag göra nånslags prioriteringslista över vad som är viktigt innan dess.

Kram!

Leave a Reply

